JellyPages.com

Friday, June 14, 2013

When the Moment became a Memory (part I)


         Ms. Rhen and Mr Bear (papa)

        buhuhuhuu. Post aku kali ne cakap pasal antara insan yang paling berharga dalam hidup aku. Mr Bear sama Ms Rhen. Hehe. Tia kenal Mr Bear? Aduhai yang aku cakap 
                          I LOVE HIM INFINITY

itu la. Kenal sudah? Oraitt. Part II kita cerita pasal Mr Bear OKAY? :3

How About Ms Rhen?


Ms Rhen? Beliau (yang orang atasan punya kata ganti nama hehe) adalah roommate aku waktu aku di KML. Dia stranger first yang aku kenal sana. Hehe, sudah nama roommate kan? Aku mula kenal pada dia hari Ahad, 21 Mei 2012. First impression bila aku nampak gambar dia, 
                                          "Orang Cina kah?"

aishh, lucu bila aku ingat-ingat balik. Dia dulu yang mendaftar di bilik kami di KML, bilik Bt3.29. Birthday dia sama dengan birthday classmate aku, Cindy Christoper, 6 Julai. Budak Kota Marudu. Dusun kahh Kadazan? Hehe! ahh, Aku ingat lagi waktu kami seRoommate (Nur Sharzaina Hanum & Minah Lee) , menyimbah beliau dengan air sabun waktu di bilik mandi (Asehh, skema ayat kuh!). Haha, air sabun ka? Air sejuk kali. Memang moment yang tidak dapat dilupakan. Antara hari-hari gembira kami di KML.
      
      Dia kira antara orang yang paling rapat dengan aku selain classmate aku (Evyen, Cindy, Shela, Fitt, Schena). Dalam bilik pun aku paling selalu kongsi cerita dengan dia lah. Dia antara orang yang tau pasal aku dan Mr Bear. Hehe, kenapa pasal aku dan Mr Bear tu? Itu nanti punya cerita. Aku pun ada lah jua tahu sedikit sebanyak pasal Rhen ni. Siapa dia suka, apa dia suka, apa dia tia suka, lah yang basic saja la. AT LEAST aku tau. HAHA. 

Dia suka ChunJi TeenTop, Korea, cerita Vampire, novel English, menari, takut hantu, terpengaruh dengan anime dari kawan sama sekolah dia dulu, penggila French Fries, suka 100plus juga, dulu dia tia makan Maggi sebab Maggi buat dia makin kurus, tangan dia kecikkk dan bergemuk di situ (ini yang paling aku ketawa haha, jahatnya aku), Sir dia bilang, dia orang Mongolia dan banyakkkkk lagi lah, kalau mau list di sini memang tida mencukupi. Hahahaha.
     
     Dia pun adalah orang terakhir yang aku jumpa (roommate lah), dia roommate first aku jumpa, dia jua lah yang last aku jumpa. Memang sedih jua la bila kami berpisah 1 Mei lepas final exam sem 2. Then ada lah buat perancangan mau berjumpa lagi. Hihi, yaaaa, dan kami dua pun berjumpaa 11 Jun!

the Moment.
11 Jun.
     
     Aku call dia, tia kena jawab, SMS pun tia kena balas, aishh memang cekewa sudah aku masa tu, hehe. Waktu aku jalan sudah, nahh, datang SMS cakap dia baru bangun tidur, hehe, kesian pula aku dengan dia kepenatan, aku pun tia la mau dia rush, so aku biar dia ambil masa untuk dia mau bersiap. Bulih la jua 2 jam begitu aku tunggu di sana CP, sempat aku beli dua baju untuk aku date dengan Mr Bear, ngehehehe >_<. Bila dia sampai, aku jemput la dia depan CP (macam VVIP pula main jemput-jemput ni) terus straight ke McD, biasa la orang mengidam McD. Berjela-jela panjang cerita kami bila kami duduk makan-makan di McD. Biasa lah kalau perempuan kan? GOSSIPPPP~ :P
    
     Dia teman aku beli kasut and kami pergi karaoke jua. Di situ la kegilaan terserlah. Di sebabkan oleh tension yang teramat, kegilaan nya jua teramat. Tapi sayang, dia terpaksa balik awal and last-last teda hasil jua balik awal sebab last minit dia kena bawa jua pegi KK. -_- 

hahaa, some of my pic dengan dia waktu kami karaoke!

 haha! ini lah muka orang tension!
















When we both separate and walk to each others way, this is where,
                     
  when the moment became a memory.

 Aku appreciate berHABIS la bila dia teman kan aku, cause  
    SHE MADE MY DAY BECAME AWESOME!
(ahaha apa kena BI aku? OME!) bila say goodbye dengan dia pun, sedih jua la, sebab kemungkinan besar kami tidak akan berjumpa lagi ToT huhu. Biasa lah, adat kehidupan, setiap pertemuan pasti ada perpisahan. So, lepas ni, pasti lah aku akan rindu dia. :') 

      "Aku doa kan lah dia supaya dia bahagia
                           selalu. 
           -kenyataan ini di padam atas permintaan empunya diri-
                              HIHI cinta itu BUTAAAA."

dah. Mau berhenti dahulu, NEXT is the PART II :D