JellyPages.com

Monday, June 17, 2013

When the Moment became a Memory (part II)

PAPA I LOVE YOU!!

Huhu, at last, aku buat jua part II ne. Actually, aku agak busy sekarang, mana SPA, mana mw kasi settle hal kahwin kakak aku. Huhu, tapi tia pa, aku enjoy jua buat semua tu.

YEAHHHH!! LETS TALK ABOUT MR BEAR! MY PAPA!

*Bersempena dengan hari bapa Ahad, 16 Jun 2013, aku pun mahu lah mengucapkan SELAMAT HARI BAPA! buat abah aku, Encik Majali, hihi. ehh, PAPA aku pun tia bulih lupa,
                SELAMAT HARI PAPA!
    I LOVE YOU IN EVERY BEAT OF MY HEART.
Haha jiwang*

Part II ne, sebenarnya pasal AKU DAN DIA. Kisah perjalanan kerinduan aku terhadap dia. Hehe

Kami memang plan mau keluar, cuma aku ne di Tenom, dia tu di Penampang. ToT. Setiap hari aku merindui dia. Bak kata dia hari ne, 

"sedangkan sekarang pun merindui setengah mati, apatah lagi kalau tengok gambar, bulih mati kali" lebih kurang begini la ayat dia.

Hehe. Conclusion nya, kalau tia mau mati, aku mesti jua jumpa dia. Setiap malam aku berlalu dengan keEXCITEDan aku mau pergi KK untuk jumpa dia. Hehe.

ME COUNTING THE DAYS!!

9 Jun

Akhirnya aku jalan la, pergi KK dengan abah. Hm, awkward sepanjang perjalanan. -_- Aku diam seja, teda bercakap apa-apa sama abah. Cara paling senang mau escape dari mana-mana conversation adalah mendengar lagu. HAHA. kesian abah. Aku pasang lagu kuat-kuat. Aku tia tidur, sebab susah kalau driving, orang sebelah dia tidur. Nanti effect sama pemandu. *anak yang baik kan? kekeke* Sampai seja aku sana KK, nahhhh. Aku mencari papa, Hihi. Malam 9 Jun aku berlalu tanpa Skype dengan dia. :'(

10 Jun

Sepatutnya aku jalan dengan Rhen & Mercie. Tapi, dorang dua ada komitmen sendiri. Rhen kepenatan, Mercie pula busy, aku tia mau la kacau, so, aku stay seja di rumah. Petang dia tu aku kena marah, sebab tia mengCall JKNS untuk tau pasal taklimat SPA tu. Hm. Hari ne, aku tia ingat, aku ada Skype ka tidak sama papa. Tapi, aku rasa, tiada. -_- hm, merindui lagi. Calling pun, dia tidur. Apa lah boleh dilakukan. :(

11 Jun

Kegembiraan pertama. :) Aku jalan dengan Rhen. Hehe, Alaaah, part I punya cerita. Hari ne, abah balik rumah. Tinggal lah aku di KK. Tapi hari ne, aku ada skype dengan dia. Haha, maka nya kami dua mau jumpa esok nya. :3

12 Jun

Hari aku dan dia. Tidak aku dapat terangkan macam mana perasaan aku masa ne. Aku texting dengan Rhen. Aku cakap la aku nervous. Boleh-boleh dia cakap 

     "ganjil, sejak bila kw boleh nervous keluar dengan dia?".

 Hehe, penyebab aku nervous mau keluar dengan dia tu, sebab penampilan aku hari ne. Buat pertama kali nya, aku keluar dengan lelaki dengan feminin nya. Dan papa lah orang pertama tu. Hehe, sampai aku sanggup beli kasut & baju waktu aku keluar dengan Rhen kemarin.
      Aku lambat sikit waktu kami mau berjumpa sana Wawasan Plaza. First nya, bas aku lambat jalan. Second nya, aku buang masa aku, pusing-pusing Wawasan, sebab aku rasa macam ada something yang tia kena dengan penampilan aku. Last-last, aku fed up, then call dia terus. Hehe, katigok *betul ka jua ejaan sa gia* my heart meninguk dia. Kalau aku boleh peluk dia time tu, aku peluk la jua. Hahahaaa. Then kami or sebenarnya AKU seja pegi makan. Hm, mentang dia suda breakfast. Aku seja la yang makan. Kenyang sudah aku sebenarnya, tengok muka dia laaaagi bikin tambah kenyang. Dia yang bayar untuk aku. Macam menyesal tidak kasi habis. Hm.
      Satu hari kami sebenarnya berpusing di CP seja. Dua kali trip tengok wayang (PeeMak & AfterEarth), karaoke satu jam, cari kasut berjam-jam. Haha, nda bhe. Kami pusing-pusing CP sampai tia perasan di luar hujan, lunch kami jam 4. Kali kami dua ne memang ada Chemistry, ambil makanan asing-asing, bila mau makan Ehh samaaaa. Haha. But. Sekali lagi, aku tia habis makan, situ la dia cakap, 

                 "KALAU TIA ABIS TU JAN MAIN TU MAKANAN."

Haha, sempat lagi aku buat gwiyomi situ. Ngehehe. Ini pun dia yang bayar. -_- Duit aku keluar untuk bayar karaoke seja. Hehe.
     Yang bikin tida best, aku sakit kaki time kami berDating ini. Sungguh bikin aku tida anggun. Ahaha, tapi aku tida mau dia rasa bersalah, sebab kami dari tingkat 4 sampai tingkat bawah, cari kasut sama selipar dia. Kesian jua lah aku sama papa, disebabkan oleh kaki dia yang sebesar kaki NAGA, menjadikan dia sangat susah mau cari saiz kasut dia. Aku ingat ne sampai mati. HAHAHAHAA. Last-last, di tingkat bawah sekali kami jumpa kasut sama selipar dia. Hehe, sungguh aku happy untuk dia. :3.
    Benda last kami buat, tengok wayang lah, AfterEarth, tapi aku rasa, kami dua tidak pun mengambil perhatian, dua-dua kepenatan sudah. lalalala. Then hari-hari kami berakhir dengan mengambil gambar. Hehe. Last, baru kami dapat ambil gambar yang full body. Kredit to bakal abang ipar kuhhh. :) *teda gambar akan kena letak sini. :')

10 kah 11 jam kami dua sama-sama, even tiada jua benda dibuat, aku gilaaaaa hepi sama dia. Even aku sakit kaki, aku tetap happy, sebab aku dengan dia!

siap suda part II! *Papa masih menjadi MOMENT aku, belum jadi Memori lae, sebab waktu aku tulis ne, aku tengah berCALLING sama dia. Wahahaha!

P/S: 15Jun, aku jumpa dengan dia di Karamunsing secara "tidak sengaja". (menyesal aku tia pegi salam Mum dia. Tolak markah menantu LOL)